Chat with us, powered by LiveChat
 
Direct bestellen

Maak de Travelcard ervaring compleet met de Travelcard app.

Maak de Travelcard ervaring compleet met de Travelcard app. Via de app kun je mobiel betalen, locaties vinden en zie welke mogelijkheden geactiveerd zijn op jouw Travelcard. Meld je aan met je Travelcard en ontdek alle mogelijkheden.

 

 

Hoe werkt de Travelcard app?

Na het downloaden dien je een account aan te maken. Na het aanmaken van een account voeg je eenvoudig je tank/laadpas of laadsleutelhanger toe. Vervolgens kun je de mogelijkheden van de app gebruiken.

 

 

Registreren

Tijdens de registratie maak je een eigen account aan, aan de hand van je e-mailadres. Na de registratie kun je de Travelcard koppelen aan de app.

 

 

Mobiel betalen bij tanken

Bij steeds meer tankstations kun je mobiel betalen met Travelcard. Via de locator zie je de tankstations waar je mobiel kunt betalen en kun je een betaling starten.

 

 

Laadpalen vinden

Wil je weten waar in de buurt beschikbare laadpalen zijn? Of zoek je een snellader tijdens je lange rit? Met de app vind je gemakkelijk laadpalen door heel Europa.

Een overzicht van je mobiele transacties

Wanneer je een mobiele betaling hebt gedaan is deze direct zichtbaar in de app. Zo hou je een gemakkelijk overzicht van je Travelcard transacties.

 

Momenteel kun je nog niet overal mobiel betalen, daardoor zijn niet alle transacties zichtbaar in de app. Zowel het aantal locaties als het type mobiele betalingen wordt de komende tijd verder uitgebreid.

Gemakkelijk mobiel betalen
Inzicht in je uitgaven

Beheer je extra diensten

Met de Travelcard kun je meer dan laden en tanken. Via de app gebruik je gemakkelijk alle aanvullende diensten.

 

Verschillende diensten zoals parkeren op straat of tickets kopen in het openbaar vervoer worden geregeld via onze partners. In het overzicht met aanvullende diensten kun je gemakkelijk gebruik maken van deze handige mogelijkheden die onze partners beschikbaar stellen voor Travelcard houders.

Alle transacties via onze partners komen gewoon op de Travelcard verzamelfactuur.

Een overzicht van alle mogelijkheden
Gemakkelijk aanvullende services gebruiken
Gebruik service van onze partners en betaal met Travelcard

Of je nou gaat tanken of laden. Met Travelcard ga je zorgeloos op pad

 

De Travelcard is een veelzijdige pas, Met bijbehorende app haal je het maximale uit Travelcard!

 

De Travelcard is te gebruiken bij meer dan 420.000 locaties in Europa. Met de app kun je probleemloos alle locaties vinden en is er altijd een beschikbaar tankstation of laadpunt in de buurt.

Meest gestelde vragen

Wat is er nieuw?

De nieuwe app heeft onder andere een nieuwe layout, wat het navigeren in de app eenvoudiger en sneller maakt. Verder is het mogelijk om tot 10 kaarten aan de app toe te voegen. Verder heeft de locatiezoeker verbeterde zoekfuncties; Zo vind je op de kaart onder andere eenvoudig tankstations die mobiel betalen accepteren en autowasstraten voor vrachtwagens terug.


Mobiel betalen

Contactloos betalen aan de pomp met je telefoon? Met de nieuwe Travelcard app is het mogelijk! Je registreert eenvoudig jouw Travelcard in de app en de app toont vervolgens de dichtstbijzijnde tankstations die geschikt zijn voor mobiel betalen.

Account aanmaken

Je maakt eenvoudig een account aan met jouw e-mailadres en een wachtwoord.

Na het aanmaken wordt er een verificatie mail gestuurd. Na verifiëren kan je inloggen en gebruik maken van de Travelcard app.

 

Om goed gebruik te kunnen maken van de app, dien je toegang te geven tot jouw locatie.

 

Let op, als je een account had op onze oude app, dien je alsnog een nieuw account aan te maken. Je huidige account wordt niet overgezet.

 


Moet ik betalen om de Travelcard app te gebruiken? 

Het gebruik van de app is gratis, maar houdt er rekening mee dat de normale tarieven van je mobiele netwerkprovider van toepassing zijn.

Wat gebeurt er als mijn internetverbinding of mobiele gegevens wegvallen? 
  • Je kunt de app niet gebruiken als je toestel geen verbinding heeft met 3G, 4G of Wi-Fi 
  • Als je internet wegvalt tijdens een transactie met de mobiele app, kan je de tankbeurt afronden, maar ontvang je geen transactiedetails  
  • Je kunt tot aan je limiet tanken 

Tank-/laadkaart toevoegen

Tank-/laadkaart

Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard Tankpas toe te voegen 

  • Klik op “Voeg een kaart toe” 
  • Vul je kaartnummer (3060000000000000000) en vervaldatum (maand-jaar) in en klik op ‘Volgende’ 
  • Vul je pincode in en klik op ‘Volgende’
    Dit is de zelf gekozen of opgestuurde pincode die bij de kaart hoort

Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je kaart automatisch toegevoegd.

 

Als je een laadkaart gebruikt, kan je het NL-TCE-nummer toevoegen door de instructies van ‘Laadsleutelhanger toevoegen’ te volgen.

 

 

 

 

Laadsleutelhanger toevoegen

Laadsleutelhanger

Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard laadpas toe te voegen 

  • Klik op “Voeg een kaart toe” 
  • Vul jouw laadsleutelhanger (NL-TCE-123456-7) in en klik op ‘Volgende’
  • Vul de vervaldatum in
  • Klik op ‘Volgende’

Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je kaart automatisch toegevoegd.

 

 


Foutmelding bij het toevoegen van een kaart

Je kunt fouten ervaren als: 

  • Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode onbekend zijn 
  • Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode niet correct zijn 
  • Het kaartnummer is toegevoegd aan een ander account 
  • Wanneer je op meerdere accounts hetzelfde kaartnummer probeert toe te voegen 

Travelcard, tankpassen en laadpassen zijn gepersonaliseerd, een pas kan maar aan 1 account tegelijk toegevoegd worden 

Tankkaart verwijderen
  • Klik op “Mijn Kaart” in het navigatiemenu  
  • Klik op “Support & Kaart instellingen” 
  • Klik op “Verwijder kaart” 
  • Bevestig dat je de kaart wil verwijderen 

Wat doet Travelcard met mijn gps-gegevens? 

Je locatie wordt gebruikt voor de Kaart, om locaties te tonen en mobiele betalingen mogelijk te maken. Je locatie wordt alleen opgeslagen in de transactie geschiedenis, maar niet door de applicatie 

Hoe kan ik locaties in de buurt vinden in de app? 
  • Scroll en zoom in en uit op de kaart om locaties te vinden 
  • Gebruik de zoekfunctionaliteit om adressen, steden of locaties te vinden 
  • Gebruik de filters om het zoekresultaat te filteren 
  • Open de lijstweergave om dichtstbijzijnde locaties in te zien 

Kan ik ervoor kiezen om alleen mijn locatie te delen als ik de app gebruik? 

Ja, na registratie kun je kiezen uit; 

  • Slechts één sessie toestaan 
  • Toestaan tijdens gebruik van de applicatie 
  • Niet toestaan 
Waarom kan ik niet bij alle tankstations mobiel betalen?

Op dit moment kan je bij 30% van de tanklocaties mobiel betalen. In de toekomst worden de locaties waar mobiel betalen mogelijk is, steeds meer uitgebreid.

Waarom kan ik niet voor laden en overige diensten mobiel betalen? 

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om laden of overige diensten mobiel te betalen. Wij werken er hard aan om dit in de nabije toekomst ook mogelijk te maken.  


Bij welke tankstations kan ik mobiel betalen?

De tankstations waar mobiel betalen mogelijk is, vind je op de locatiezoeker in de app terug en herken je aan het onderstaande blauwe icoon:

 

mobiel betalen tankstation

 

 

Ook is het mogelijk om te filteren op tankstations waar mobiel betalen mogelijk is:

 

mobiel betalen tanken