Chat with us, powered by LiveChat
Chat met ons
Vraag een offerte aan
Wat moet ik doen wanneer ik mijn tankpas ben verloren?

Neem in eerste instantie contact op met jouw wagenparkbeheerder of leasemaatschappij om de pas te blokkeren. Lukt dit niet stuur dan een e-mail met jouw kenteken naar info@travelcard.nl.

 

Zie hier de werkwijze voor het blokkeren van een tankpas op de portal.

Ik heb wel de tankpas ontvangen maar geen pincode, wat nu?

De brief met jouw pincode erin wordt 1 werkdag na de tankpas verzonden. Mocht je een voorkeur pincode hebben opgegeven dan hoef je niet te wachten op de brief met pincode maar kun je de pas gewoon gebruiken.


Wat moet ik doen wanneer mijn pas geblokkeerd is?

Als jouw tankpas geblokkeerd is kun je contact opnemen met jouw wagenparkbeheerder of de leasemaatschappij.

Mijn pas werkt niet meer wat moet ik doen?

Een aantal voorbeelden waardoor jouw pas niet zou kunnen werken zijn: het limiet is bereikt, de tankpas is niet actief, je hebt bij een Europese pas de verkeerde zijde van de pas aangeboden, de desbetreffende dienst is niet geactiveerd op jouw pas of het tankstation/carwash waar je hebt geprobeerd af te rekenen heeft een storing.


Wat moet ik doen wanneer mijn pas is geblokkeerd nadat ik 3x de verkeerde pincode heb gebruikt?

Als je 3 keer de verkeerde pincode invult dan wordt je tankpas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt je tankpas automatisch weer geactiveerd en kun je deze weer gebruiken.

Wat is het verschil tussen het beëindigen en blokkeren van een tankpas?

Door een pas te beëindigen wordt deze administratief beëindigd, maar is dan nog 14 dagen te gebruiken (bijvoorbeeld wegens verkoop van de auto). Bij een blokkade van een pas wordt de pas direct geblokkeerd voor gebruik (bijvoorbeeld bij verlies of diefstal van de pas).


Wat moet ik doen als een kenteken verandert?

Via onze portal kun je de tankpas vervangen met een nieuw kenteken. Klik op meer informatie voor de werkwijze.

Wanneer je op werkdagen voor 13:00 uur een nieuwe Travelcard besteld zal deze binnen een tot twee werkdagen verzonden worden.

Hoe werkt een tankpas?

Brandstof afrekenen met een zakelijke tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een pinpas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van de pincode krijg je op de betaal terminal de vraag of je een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor ‘ja’ of ‘nee’. Wanneer je kiest voor ‘nee’ dan wordt je gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.


Waar kan ik tanken met mijn tankpas?

Jouw tankpas wordt in Nederland bij elk tankstation van elk merk geaccepteerd, bij zowel bemande als onbemande tankstations. Je kunt dus zelf bepalen waar je tankt, tankstations met hoge brandstofprijzen vermijden en je hoeft nooit om te rijden. Je kunt via onze locator zien waar je het goedkoopste kunt tanken bij jou in de buurt.

Wat kost stroom laden?

Stroom laden is niet gratis. Afhankelijk van de aanbieder van de laadpaal betaal je per kilowattuur (kWh) of per minuut. In enkele gevallen betaal je tevens een starttarief. Travelcard rekent een toeslag van 1 cent per geladen kWh.

Hoe werkt snelladen bij Fastned?

Bij Fastned kun je direct laden met de laadsleutelhanger van Travelcard. Fastned heeft ook een eigen app. Hiermee kun je stations vinden en details over jouw transactie bijhouden.


Hoe vraag ik de laadsleutelhanger aan?

Als nieuwe klant vink je op het online aanvraagformulier bij het gewenste kenteken het hokje voor ‘Stroom laden’ aan.

Indien je al klant bent bij Travelcard, kies je tijdens het bestellen voor de kaartsoort ‘tankpas Nederland met laad mogelijkheid’ of de ‘tankpas Europa met laad mogelijkheid’.

Waar kan ik laden?

Je kunt op het gehele publieke netwerk in Europa jouw elektrische auto opladen. Via onze app Travelcard EV kun je zien waar je allemaal kunt laden in Europa.


Kan ik ook laden in het buitenland?

Je kunt op steeds meer plekken in het buitenland laden. Het aantal beschikbare oplaadpunten kan per land sterk verschillen. In België kun je net als in Nederland op alle openbare laadpunten jouw elektrische auto opladen.

Waarom heb ik een tankpas en een laadsleutelhanger?

Als je kiest voor de laadsleutelhanger dan krijg je van ons ook altijd een tankpas erbij. De pas is nodig voor het afrekenen van diensten zoals carwash, parkeren met Yellowbrick en Q-parkgarages en bij Tranzer voor het openbaar vervoer.

Mocht je willen weten of je gebruik mag maken van deze diensten? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij.


Hoe werkt het laden bij een laadpaal?

Om jouw auto op te kunnen laden heb je een laadpaal, laadkabel en een laadsleutelhanger nodig. Je dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit je de laadkabel aan. Vervolgens hou je de laadsleutel voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat jouw auto wordt opgeladen. Als je klaar bent met laden dan ontgrendel je de kabel met de laadsleutelhanger op de aangegeven plek.

Mijn laadsleutelhanger werkt niet, wat moet ik doen?

Jouw laadsleutelhanger wordt voor verzending al aangemeld en kan daarom bij ontvangst direct worden gebruikt. Merk je dat een specifieke aanbieder de laadsleutelhanger niet accepteert? Dan heeft dit doorgaans te maken met de aanbieder van de laadpaal. Mocht je vaker problemen hebben met de laadsleutelhanger? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via info@travelcard.nl of je kunt ons bellen op 088 110 5000.


Werkt de laadsleutelhanger ook bij het supercharge netwerk van Tesla?

Het is helaas nog niet mogelijk om de laadsleutelhanger te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.

Welke brandstofprijs brengt Travelcard mij in rekening?

Voor het tanken in Nederland brengt Travelcard de pompprijs in rekening zoals deze bij het tankstation staat aangegeven. Voor tanken buiten Nederland zie onder “Service fee DKV”.

Wat zijn de kosten voor een tankpas?

De kosten van jouw tankpas zijn afhankelijk van het type tankpas en het aantal tankpassen dat je afneemt. Zie hier het tarievenoverzicht.


Hoe vraag ik een tankpas aan?

Om een tankpas aan te vragen dien je in te loggen op onze portal.

Navigeer vervolgens naar: Passen -> Pas bestellen

Doorloop alle velden om een tankpas aan te vragen. Zie hier de volledige werkwijze.

Hoe kan ik transacties opvragen?

Om een transactie overzicht te dowlnoaden dien je in te loggen op onze portal.

Navigeer vervolgens naar: Rapportages -> Transacties

Je kunt aan de hand van de filters zelf kiezen of je voor een specifiek kenteken, pas type of product de transacties wilt inzien.

Nadat de resultaten getoond worden kun je door op het Excel logo te klikken alle transacties direct exporteren.


Hoe kan ik facturen opvragen?

Om een facturen te downloaden dien je in te loggen op onze portal.

Navigeer vervolgens naar: Financieel -> Facturen en betalingen.

Je kunt in dit overzicht direct filteren op status van de factuur (bijvoorbeeld onbetaalde facturen).
En je kunt aangeven over welke periode je de facturen wenst te zien.

Wanneer je de gewenste factuur hebt gevonden, kun je deze downloaden in PDF en Excel.

 

Zie hier de handleiding.

Hoe kan ik een rapportage inplannen?

Het is mogelijk om rapportages in te plannen. Bijvoorbeeld elk kwartaal een transactieoverzicht, of maandelijks een overzicht met actieve tankpassen.

Rapportages plan je in via de menu optie ‘rapportages – mijn rapporten’.

Bekijk onze uitgebreide handleiding voor alle stappen.


Hoe kan ik een tankpas blokkeren?

Bij diefstal of verlies wil je direct de tankpas blokkeren. Dit kun je doen door de status van een tankpas aan te passen. Via het passen overzicht kun je desbetreffende tankpas opzoeken en vervolgens kun je de status aanpassen.

Een blokkade is altijd definitief. Wil je een tankpas tijdelijk blokkeren kies dan voor de optie ‘ tijdelijke blokkade’.

Bekijk onze uitgebreide handleiding voor alle stappen.

Ik krijg een nieuw kenteken, wat moet ik doen?

Wij kunnen geen kenteken wijzigen op een bestaande pas. Er dient een nieuwe tankpas aangevraagd te worden via de portal. De wagenparkbeheerder of de leasemaatschappij kan dit voor jou doorvoeren via de portal. Zie hier de werkwijze. 


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor de portal?

Je kunt jouw wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op de portal. Vervolgens zie je rechts bovenin ‘wachtwoord veranderen’ staan. Hier kun je jouw wachtwoord en beveiligingsvraag aanpassen.

Een wachtwoord moet ten minste 8 karakters bevatten met minimaal 3 van de 4 onderstaande criteria:

Hoofdletter
Kleine letter
Cijfers

Hoe maak ik als wagenparkbeheerder een declaratieaccount aan?

Wil je gebruikers toevoegen aan de portal? Bijvoorbeeld om een pashouder de mogelijkheid te geven tot het indienen van een declaratie. Bekijk dan onze handleiding.


Ik kan niet meer inloggen. Mijn account is 'disabled'.

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken op 088 110 5000, per mail op info@travelcard.nl of via de chat op de website.

Hoe pas ik het limiet aan op een tankpas?

Je kunt het limiet per tankpas aanpassen. Dit doe je door in te loggen op de portal. Zodra je bent ingelogd ga je naar het kopje ‘passen’ en dan ‘passen overzicht”. Je gaat naar de pas waarvan je het limiet wilt aanpassen. Vervolgens ga je met je muis over het icoontje voor het kenteken en klikt op ‘bestedingsprofiel’. Hier kun je het limiet aanpassen. Bij ‘auth_count’ kun je het aantal aanpassen en bij ‘spend’ kun je het limiet aanpassen in euro’s.


Hoe voeg ik een dienst toe op een tankpas?

Je kunt via de portal een dienst toevoegen of beëindigen op een tankpas. Dit doe je door onder het kopje ‘tankpassen’ en dan ‘passen overzicht’ de desbetreffende pas op te zoeken. Vervolgens ga je met je muis over het icoontje voor het kenteken en kies je voor ‘diensten’. Hier kun je de diensten: Fit-To-Go en pechhulp aan- of uitzetten. Zie hier de handleiding.

Hoe voeg ik een product toe aan een tankpas?

Je kunt via de portal een dienst aan- en uitzetten. Dit doe je door in te loggen. Daarna ga je via ‘passen’ en dan ‘passen overzicht’ naar de desbetreffend pas. Vervolgens ga je met je muis over het icoontje voor het kenteken en klik je op ‘product beperkingen’.

Hier kun je de toegestane brandstof aanpassen maar ook onderhoud, parkeren, openbaar vervoer, adblue, ruitenwisservloeistof, olie en autowassen aan- of uitzetten.

 

Zie hier de handleiding. 


Waarom ontstaat er een verschil tussen kassabon en Travelcard factuur DKV transacties?

Indien je een transactie doet via de DKV kant van jouw tankpas zie je op de leveringsbon van het tankstation eventueel de brandstofprijs per liter exclusief BTW op basis van de pompprijs. De transactie op de Travelcard factuur is inclusief de service fee van DKV en inclusief de buitenlandse BTW.

Bij het gebruik van de DKV zijde van de Travelcard in België en Luxemburg worden lijstprijzen in rekening gebracht. Wanneer je tankt in België of Luxemburg is het altijd voordeliger om de Travelcard magneetstrip te gebruiken tijdens het afrekenen.

Welke kant van de pas moet ik gebruiken als ik een EU tankpas heb?

Als je een EU-pas hebt dan heb je een pasje met aan beide zijden een betaalstrip. Als je buiten Nederland gaat tanken dan dien je de bredere strip aan te bieden. Dit is de DKV-zijde. Als je een automaat hebt waarbij je moet swipen met je tankpas dan hou je de zijde waarmee je wilt afrekenen aan de linkerkant. Dus voor tanken in de EU hou je de bredere zijde van de pas aan de linkerkant. Heb je een betaalautomaat waarbij je de pas moet dippen dan hou je de zijde naar boven waar EU op staat. De strip die aan de onderzijde zit wordt gelezen door de betaalautomaat.


Waar in Europa kan ik mijn tankpas gebruiken?

De Europese tankpas kan in Nederland en bij 45.000 tankstations in Europa worden gebruikt. De stations waar je terecht kunt, herken je gemakkelijk aan het DKV-logo. Dit logo staat doorgaans ook aangegeven op de borden langs de snelweg. Je bent dus niet afhankelijk van een merk. De acceptatie van DKV is goed geregeld. Zeker langs alle snelwegen zijn er ruim voldoende stations waar de Europese tankpas geaccepteerd zal worden.

Kan ik tol afrekenen met mijn tankpas?

Met de Europese tankpas kun je niet alleen tanken, maar ook tol en eurovignetten afrekenen in veel Europese landen. Ook betaal je de tol voor bruggen of tunnels.


Waar kan ik de app downloaden?

De App is te downloaden voor iOS en Android. Bekijk de download links hier.

Ik wil inloggen maar ik kan geen e-mails ontvangen op mijn telefoon. Hoe los ik dit op?

In de e-mail die je ontvangt om in te loggen is ook een unieke link zichtbaar. Om aan te melden in de app moet deze link geopend worden op het toestel waarop de app staat.

 

Kun je de email niet op het toestel openen waarop de app staat geïnstalleerd? Neem dan de link over in bijvoorbeeld de notitieblok app en open de link vanaf daar.


Ik heb de e-mail ontvangen op mijn telefoon maar ik kan de link niet openen of de link werkt niet.

Stuur de e-mail door naar een alternatief e-mailadres waarmee je buiten de zakelijke omgeving kunt inloggen. Eventueel kun je de zichtbare link ook doorsturen via WhatsApp of de link in het kladblok op je toestel plaatsen. Door dit te doen kun je de link vervolgens openen en tijdens het openen kiezen om dit met de Travelcard app te doen. Hierdoor kun je alsnog aanmelden.

Waarom zijn er geen gegevens zichtbaar in de app?

Mogelijk is er iets misgegaan met aanmelden. We zien dat dit soms gebeurt wanneer de app geheel wordt afgesloten om naar de e-mail te gaan met de aanmeldlink. Ga naar instellingen en kies voor ‘Account verwijderen’. Nu kun je de aanmeldprocedure opnieuw starten. Zorg ervoor dat bij het aanmelden de app op de achtergrond actief blijft.


Ik heb een account maar moet opnieuw inloggen. Hoe doe ik dit?

In het eerste scherm zie je een link met ‘ik heb al een account’. Door hierop te klikken kun je een nieuwe aanmeldlink ontvangen en alsnog inloggen in de app.

Ik heb me aangemeld maar zie geen transacties.

Om je privacy te beschermen is ervoor gekozen alleen transacties te tonen vanaf het moment dat je bent aangemeld in de app. Hiermee voorkomen wij dat bij verlies van de pas jouw transactie en daarmee reisgeschiedenis zichtbaar is voor derden. Zodra je transacties hebt gedaan worden deze binnen 24 uur bijgewerkt in de app.
Transacties voor laden laten doorgaans langer op zich wachten. Wij zijn afhankelijk van de laadpaal-leverancier om ons de geverifiëerde transacties door te geven. Dit duurt gemiddeld 2 tot 4 weken. Alle overige transacties hebben wij dagelijks bijgewerkt.


Hoe activeer ik Yellowbrick?

Je kunt met Yellowbrick mobiel parkeren en de kosten via Travelcard laten verlopen. Om Yellowbrick via Travelcard te activeren installeer je eerst de Yellowbrick app.

Vervolgens kies je voor account aanmaken en de optie ‘activeer Travelcard’.

Let op: Gebruik geen hoofdletters bij het aanmaken van een gebruikersnaam.

Heb je een nieuwe tankpas ontvangen? Maak dan opnieuw een account aan met het nieuwe pasnummer. Log hiervoor eerst jouw bestaande account uit.

Hoe weet ik of ik recht heb op pechhulp?

Pechhulp is een optie die wij aanbieden. Om te weten of je gebruik mag maken van deze dienst adviseren wij om contact op te nemen met jouw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij.

Mocht je pechhulp hebben en met pech komen te staan? Bel dan naar 088-110 5000 en kies voor optie 1. Je wordt direct doorverbonden met de pechhulp. Wij zijn op dit nummer 24/7 bereikbaar vanuit binnen en buitenland.


Hoe werkt het parkeren bij Q-park?

Bij Q-Park werkt de tankpas bij de slagboom. Steek jouw tankpas in de paslezer bij binnenkomst om de slagboom te openen. Als je de parkeergarage of het P+R-terrein bij de slagboom verlaat, steek je opnieuw jouw tankpas in de paslezer om de slagboom te openen. Een kaartje trekken is dus niet meer nodig.

Wat houdt het serviceabonnement bij Kwik-Fit in?

Met het serviceabonnement Fit-To-Go bij Kwik-Fit heb je onbeperkt en gratis recht op:

Het vervangen van defecte lampen (met uitzondering van led en xenon lampen)
Bijvullen van olie
Bijvullen van koelvloeistof
Bijvullen van ruitensproeiervloeistof
Reparatie van een lekke band
Controle van de bandenspanning
Controle van de remmen
Controle van de airconditioning
Controle van de voorruit op beschadiging
Controle van de accu

Wil je weten of je gebruik mag maken van deze dienst? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij.


Hoe werkt het afrekenen bij de carwash?

Het afrekenen bij de carwash met de tankpas is heel gemakkelijk. Net als bij het afrekenen van brandstof voer je bij het afrekenen de pincode en eventueel de kilometerstand in.

Mocht je willen weten of je gebruik mag maken van deze dienst? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij.

Hoe werkt Tranzer?

Tranzer werkt heel erg simpel. Je dient als eerste de app Tranzer te downloaden. Zodra je de app hebt gedownload kun je jouw tankpas als betaalmethode koppelen zodat alle aankopen op jouw factuur van Tankpas.nl komen te staan. Via de app plan je de reis. Je voert jouw bestemming in waarna de app je verschillende reismogelijkheden aanbiedt. Je kiest de reis uit waarvan je gebruik wilt maken en geeft als betaalmethode jouw tankpas op. Je tickets zijn nu zichtbaar in de app onder het kopje ‘tickets’.

Je kunt reizen met:
Trein: NS.
Bus: Connexxion, EBS, HTM, RET, GVB en UOV Utrecht.
Tram: RET, GVB, HTM en UOV Utrecht.

Mocht je willen weten of je gebruik mag maken van deze dienst? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij.


Wat moet ik doen bij pech met mijn voertuig?

Indien u recht heeft op pechhulp dan kunt u vanuit binnen- en buitenland, 24/7, bellen met +31 (0)88 110 5000.

Welke pechhulp pakketten zijn er?

Wij hebben 4 verschillende pechhulp pakketten. Klik op meer informatie voor de inhoud van de pechhulp pakketten.


Welke voorwaarden zijn er met betrekking tot pechhulp?

Hierbij de voorwaarden met betrekking tot pechhulp. Je kunt bij pech binnen Europa 088 110 5000 bellen.

 

Waarom CO2 compensatie in het buitenland?

De projecten die CO2 compensatie zijn vrijwel altijd in het buitenland. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. In Nederland doen wij al heel veel aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, stimuleren van elektrisch rijden etc. In ontwikkelingslanden is dit niet mogelijk. Door juist hier projecten op te zetten die CO2 compensatie mogelijk maken zal de impact vele malen groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar schone energie kunnen gaan maken. Bovendien zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld scholing.

Waarom CO2 compenseren via de tankpas?

Een belangrijk deel van de CO2 uitstoot van jouw bedrijf is in veel gevallen het wagenpark. Zelf CO2 compenseren kan lastig zijn en afhankelijk van de hoeveelheden ook kostbaar. Door mee te doen met het CO2 compensatie programma van Travelcard kun je direct zonder enige moeite de CO2 uitstoot van jouw wagenpark compenseren. Bovendien is dit voordelig, Travelcard compenseert namelijk CO2 namens haar deelnemende klanten via een geautomatiseerd proces.

Of je nu deelnemer bent met 10 of 100 voertuigen, de kosten zijn voor alle deelnemers gelijk en voordelig.


Hoe kan ik aantonen dat ik CO2 compenseer?

Naast de diverse promotieamterialen die wij voor jou beschikbaar stellen ontvang je een keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO2 vermeld. Dit kun je gebruiken om jouw deelname aan te tonen. Heeb je geen certificaat en wil je deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie geactiveerd is?

Je kunt op jouw facturen zien of de CO2 compensatie wordt toegepast. Mocht je willen deelnemen aan ons CO2 compensatie programma? Stuur dan een mail naar info@travelcard.nl. Wil je het CO2 compensatie deactiveren? Dan mag je dit ook per mail aan ons doorgeven.


Wat is het saldo van mijn prepaid tankpas?

Heb je een prepaid tankpas? Bekijk dan onze pagina met uitleg over het saldo opvragen van jouw prepaid pas.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Op de portal kun je de facturen terugvinden onder het kopje ‘Financieel’.

Wat betekent V/A op de factuur?

V/A staat voor vervangende auto


Wat is de betekenis van de productcodes op de factuur?

Code Product
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash[:en]Code Product
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash[:de]Code Product
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash[:fr]Code Product
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi
WAS Carwash

Hoe kan ik facturen naar een ander e-mailadres laten versturen?

Wellicht gebruik je binnen jouw bedrijf een apart e-mailadres waar de facturen heen gestuurd dienen te worden. Of gebruik je een boekhoudpakket dat automatisch .PDF facturen kan verwerken. Wij kunnen voor jou een tweede e-mailadres toevoegen. Je kunt jouw verzoek indienen per mail naar info@travelcard.nl.


Staat de kilometerstand op de factuur?

Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar mits deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt altijd om de kilometerstand gevraagd. Wil je deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kun je ‘0’ invullen bij het afrekenen of ‘ja’ invoeren bij de vraag: ‘vervangend vervoer?’

Kan ik buitenlandse transacties declareren?

Ja, dat kan maar alleen indien je een tankpas heeft met dekking in Europa.

Waar kan ik mijn declaratie indienen?

Heb je een account dan kun je via onze portal declaraties indienen. Heb je geen account? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder of leasemaatschappij voor het aanmaken van een account.


Ik heb nog geen declaratieaccount, hoe kom ik hieraan?

Jouw wagenparkbeheerder dient een declaratieaccount voor jou aan te maken. Je ontvangt dan per mail jouw gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de portal. Zie hieronder meer informatie over het indienen van een declaratie op de portal.

Hoe kan ik mijn tankstation aansluiten voor acceptatie?

Jouw tankstation aansluiten is gemakkelijk. Je dient hiervoor ons aansluitformulier in te vullen. Deze kan je opvragen via processing@travelcard.nl

Hoe kan ik mijn wasstraat aansluiten voor acceptatie?

Jouw waslocatie aansluiten is gemakkelijk. Je dient hiervoor ons aansluitformulier in te vullen. Deze kan je opvragen via processing@travelcard.nl.


Is er beeldmateriaal beschikbaar voor mijn tankstation of wasstraat?

Ja, er is beeldmateriaal beschikbaar. Wij hebben logo’s die je kunt downloaden. Indien je stickers zou willen ontvangen kun je deze aanvragen via info@travelcard.nl

Hoe kan ik een tankpas beëindigen?

Je kunt via onze portal een tankpas stopzetten. Dit doe je onder het kopje ‘Passen’. Vervolgens zoek je de juiste pas op in het overzicht. Als je de pas hebt gevonden klik je op ‘wijzig pas details’ op het tekentje voor het kenteken. Hier kun je een nieuwe status geven aan de tankpas.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Wanneer je geen gebruik meer wenst te maken van de tankpassen van Travelcard kun je dit kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@travelcard.nl.

Uiteraard vernemen wij graag wat voor jou de reden is voor opzeggen en per wanneer je het contract wenst stop te zetten.