Contact Login

Travelcard pas

Wat moet ik doen wanneer ik mijn tankpas ben verloren?

Neem in eerste instantie contact op met uw wagenparkbeheerder of leasemaatschappij om de pas te blokkeren. Lukt dit niet stuur dan een e-mail met uw kenteken naar info@travelcard.nl.


Meer informatie
Ik heb wel de tankpas ontvangen maar geen pincode, wat nu?

De brief met uw pincode erin wordt 1 werkdag na de tankpas verzonden. Mocht u een voorkeur pincode hebben opgegeven dan hoeft u niet te wachten op de brief met pincode maar kunt u de pas gewoon gebruiken.


Wat moet ik doen wanneer mijn pas geblokkeerd is?

Als uw tankpas geblokkeerd is kunt u contact opnemen met uw wagenparkbeheerder of de leasemaatschappij.


Mijn pas werkt niet meer wat moet ik doen?

Een aantal voorbeelden waardoor uw pas niet zou kunnen werken zijn: het limiet is bereikt, de tankpas is niet actief, u heeft bij een Europese pas de verkeerde zijde van de pas aangeboden, de desbetreffende dienst is niet geactiveerd op uw pas of het tankstation/carwash waar u heeft geprobeerd af te rekenen heeft een storing.
Indien een pas defect is kan deze via de portal worden vervangen. Is er twijfel of is er een probleem met de pas dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken via 088 - 110 5000 of per mail op info@travelcard.nl of u kunt ons een chat sturen. Wij zijn open tussen 08:00 uur en 17:00 uur.


Wat moet ik doen wanneer mijn pas is geblokkeerd nadat ik 3x de verkeerde pincode heb gebruikt?

Als u 3 keer de verkeerde pincode invult dan wordt uw tankpas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt uw tankpas automatisch weer geactiveerd en kunt u deze weer gebruiken.


Wat is het verschil tussen het beëindigen en blokkeren van een tankpas?

Door een pas te beëindigen wordt deze administratief beëindigd (bijvoorbeeld wegens verkoop van de auto) maar is dan nog 14 dagen te gebruiken. Bij een blokkade van een pas wordt de pas direct geblokkeerd voor gebruik (bijvoorbeeld bij verlies of diefstal van de pas).


Wat moet ik doen als een auto vervangen wordt

Via onze portal kunt u een nieuwe Travelcard aanvragen. De Travelcard met het oude kenteken kunt u beëindigen. Wanneer u op werkdagen voor 13:00 uur een nieuwe Travelcard besteld zal deze binnen een tot twee werkdagen verzonden worden.


Hoe werkt een tankpas

Brandstof afrekenen met een zakelijke tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een pinpas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van de pincode krijgt u op de betaal terminal de vraag of u een vervangende auto rijdt. U kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer u kiest voor 'nee' dan wordt u gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.


Waar kan ik tanken met mijn tankpas?

Uw tankpas wordt in Nederland bij elk tankstation van elk merk geaccepteerd, bij zowel bemande als onbemande tankstations. U kunt dus zelf bepalen waar u tankt, tankstations met hoge brandstofprijzen vermijden en u hoeft nooit om te rijden. U kunt via onze locator zien waar u het goedkoopste kunt tanken bij u in de buurt.


Meer informatie