Chat with us, powered by LiveChat
 
Direct bestellen
Kies een categorie
Travelcard B.V. | Brandstofprijzen
Brandstofprijzen
Travelcard B.V. | CO₂ compensatie
CO₂ compensatie
Travelcard B.V. | Declareren
Declareren
Travelcard B.V. | Diensten
Diensten
Travelcard B.V. | Facturen
Facturen
Travelcard B.V. | Klachten
Klachten
Travelcard B.V. | Leveranciers
Leveranciers
Travelcard B.V. | Opzeggen
Opzeggen
Travelcard B.V. | Klantenportaal
Klantenportaal
Travelcard B.V. | Prepaid saldo
Prepaid saldo
Travelcard B.V. | Stroom laden
Stroom laden
Travelcard B.V. | Subcontract
Subcontract
Travelcard B.V. | Tanken in Europa
Tanken in Europa
Travelcard B.V. | Tarieven
Tarieven
Travelcard B.V. | Travelcard app
Travelcard app
Travelcard B.V. | Travelcard Business
Travelcard Business
Travelcard B.V. | Travelcard pas
Travelcard pas
Travelcard B.V. | Waterstof
Waterstof
Travelcard B.V. | Gegevens wijzigen
Gegevens wijzigen
 
Hoe komt de vaste dagprijs tot stand?

De opgegeven dagprijs wordt dagelijks berekend, rekening houdend met de gemiddelde regionale brandstofprijzen, trends en patronen in de geschiedenis van het brandstofverbruik van de klant en met behulp van een handelsmarge die ook het prijsrisico aan de kant van Travelcard dekt. De aangekondigde prijs geldt niet voor speciale LPG- en CNG-brandstoffen.

Waar kun je de vaste dagprijs vinden?

De dagprijs per liter van de betreffende brandstofsoort zie je de voorafgaande dag na 16.00 uur altijd in het online klantenportaal en is de gehele daaropvolgende kalenderdag geldig. De op vrijdag vastgestelde prijs geldt voor zaterdag, zondag en maandag. Zo kun je op elk moment zien tegen welke prijs je tankt.

Brandstofprijzen Europa

Bij het tanken in Europa maak je gebruik van de diensten van onze partner DKV. DKV hanteert een eigen prijs berekening voor de te betalen brandstofkosten. Deze berekening bestaat uit een opslag per liter of een lijstprijs. Het volledige overzicht met opslag percentages per land of toepassing van lijstprijzen per land kun je hier vinden.

Waarom buitenlandse projecten?

De projecten voor CO₂-compensatie

  • In Nederland doen wij al heel veel aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, stimuleren van elektrisch rijden etc.
  • Grotere impact: doordat ontwikkelingslanden vaak niet mogelijk zijn. Door juist hier projecten op te zetten die CO₂-compensatie mogelijk maken zal de impact vele malen groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar schone energie kunnen gaan maken.
  • zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld scholing.
Waarom CO₂ compenseren via de tankpas?

Een belangrijk deel van de CO₂-uitstoot van jouw bedrijf is in veel gevallen het wagenpark. Zelf CO₂-compenseren kan lastig zijn en afhankelijk van de hoeveelheden ook kostbaar. Door mee te doen met het CO₂-compensatie programma van Travelcard kun je direct zonder enige moeite de CO₂-uitstoot van jouw wagenpark compenseren. Bovendien is dit voordelig, Travelcard compenseert namelijk CO₂ namens haar deelnemende klanten via een geautomatiseerd proces.

 

Of je nu deelnemer bent met 10 of 100 voertuigen, de kosten zijn voor alle deelnemers gelijk en voordelig.

Hoe kan ik aantonen dat ik CO₂ compenseer?

Naast de diverse promotiematerialen die wij voor jou beschikbaar stellen ontvang je een keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO₂ vermeld. Dit kun je gebruiken om jouw deelname aan te tonen. Heb je geen certificaat en wil je deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik zien of mijn CO₂ compensatie geactiveerd is?

Je kunt op jouw facturen zien of de CO₂-compensatie wordt toegepast. Mocht je willen deelnemen aan ons CO2 compensatie programma? Stuur dan een mail naar info@travelcard.nl. Wil je het CO₂compensatie deactiveren? Dan mag je dit ook per mail aan ons doorgeven.

Buitenlandse transacties

Het is mogelijk buitenlandse transacties te declareren, mits je een Europese tankpas met Europese dekking hebt.

Declaratie account

Declaratie indienen

Heb je een account dan kun je via onze klantenportaal declaraties indienen. Heb je geen account? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder of leasemaatschappij voor het aanmaken van een account.

 

Ben je een beheerder van een Travelcard account, bekijk dan de uitleg: hoe maak ik een berijders account aan?

 

Declaratie account aanmaken

Jouw wagenparkbeheerder dient een declaratieaccount voor jou aan te maken. Je ontvangt dan per mail jouw gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op het klantenportaal.

 

Heb je een Travelcard account, bekijk dan de uitleg: hoe dien ik een declaratie in.

Yellowbrick

Je kunt met Yellowbrick mobiel parkeren en de kosten via Travelcard laten verlopen. Om Yellowbrick via Travelcard te activeren installeer je eerst de Yellowbrick app.

Vervolgens kies je voor:

  • Account aanmaken
  • Activeer Travelcard

Let op: Gebruik geen hoofdletters bij het aanmaken van een gebruikersnaam.

 

Serviceabonnement bij Kwik-Fit

Met het serviceabonnement Fit-To-Go bij Kwik-Fit heb je onbeperkt en gratis recht op:

  • Het vervangen van defecte lampen (met uitzondering van led en xenon lampen)
  • Bijvullen van olie (max. 0,5 liter)
  • Bijvullen van koelvloeistof (max. 0,5 liter)
  • Bijvullen van ruitensproeiervloeistof
  • Reparatie van een lekke band
  • Controle van de bandenspanning
  • Controle van de remmen
  • Controle van de airconditioning
  • Controle van de voorruit op beschadiging
  • Controle van de accu

Wil je weten of je gebruik mag maken van deze dienst? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder of leasemaatschappij.

Carwash

Het afrekenen bij de carwash met de tankpas is heel gemakkelijk. Net als bij het afrekenen van brandstof voer je bij het afrekenen de pincode en eventueel de kilometerstand in.

 

Mocht je willen weten of je gebruik mag maken van deze dienst? Neem dan contact op met jouw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij.

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Helaas is het niet mogelijk om dit zelf aan te passen in het portal. Graag ontvangen wij je bankrekeningnummer wijziging per e-mail naar info@travelcard.nl. In de e-mail graag het contractnummer en nieuw bankrekeningnummer vermelden, dan passen wij dit voor je aan.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Op het klantenportaal kun je de facturen terugvinden onder het kopje ‘Financieel’.

Productcodes

Code Product
0H2 Waterstof

ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
OIL Motorolie
OPT Open Treinreis
OVF OV Fiets
PRF Parkfee
PRK Parkeren Garage
PRR Park & Ride
PRS Parkeren Straat
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
TTI Trein
TXA Taxi

V/A Vervangend vervoer
WAS Carwash

Hoe kan ik facturen naar een ander e-mailadres laten versturen?

Wellicht gebruik je binnen jouw bedrijf een apart e-mailadres waar de facturen heen gestuurd dienen te worden. Of gebruik je een boekhoudpakket dat automatisch PDF facturen kan verwerken. Wij kunnen voor jou een tweede e-mailadres toevoegen. Je kunt jouw verzoek indienen per mail naar info@travelcard.nl.

Staat de kilometerstand op de factuur?

Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar mits deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt altijd om de kilometerstand gevraagd. Wil je deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kun je ‘0’ invullen bij het afrekenen of ‘ja’ invoeren bij de vraag: ‘vervangend vervoer?’

Wat is een B2B mandaat / Twikey?

Wanneer je bij ons klant bent geworden sturen wij een verzoek voor een B2B mandaat per mail via onze partner Twikey. Wij verzoeken je de machtiging zo snel mogelijk te ondertekenen. Het niet ondertekenen van de machtiging kan leiden tot een (tijdelijke) blokkade van je pas(sen) Het is niet noodzakelijk om een zakelijk rekeningnummer te hebben.

Hier kan je de handleiding vinden voor het tekenen van de Sepa B2B mandaat via Twikey.

Staat er buitenlandse btw op de factuur?

Wij specificeren de btw op facturen uit België en Luxemburg. Deze facturen kun je gebruiken om de btw in het desbetreffende land terug te vorderen bij de fiscus. Voor de andere landen in Europa is het nu nog niet mogelijk om de btw op de factuur te specificeren, hiervoor zal je dus altijd het bonnetje moeten bewaren.

Hoe dien ik een klacht in?

Bij voorkeur ontvangen wij de klacht per e-mail of via ons contactformulier. Wij zullen na ontvangst uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie geven.

Wat doet Travelcard met mijn klacht?

Uiteraard proberen wij de klacht zo spoedig mogelijk af te handelen. Alle klachten die wij ontvangen worden geregistreerd. Op basis van inkomende klachten zullen wij altijd onze processen en producten proberen te optimaliseren.

Wat als ik niet tevreden ben met de afhandeling van mijn klacht?

Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, dan kun je contact met ons

opnemen via het contactformulier. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een

inhoudelijke reactie van ons. Indien je als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van

jouw klacht, dan kun je deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel Waarborg.

Mijn tankstation of wasstraat aansluiten

Jouw tankstation of wasstraat aansluiten is gemakkelijk. Je dient hiervoor ons aansluit formulier in te vullen. Download het aanmeld formulier.

Is er beeldmateriaal beschikbaar voor mijn tankstation of wasstraat?

Ja, er is beeldmateriaal beschikbaar. Wij hebben logo’s die je kunt downloaden. Indien je stickers zou willen ontvangen kun je deze aanvragen via info@travelcard.nl.

Tankpas beeïndigen

Als je bent ingelogd op het klantenportaal, kan je een pas beëindigen via:

 

Passen > Passen overzicht

 

Bij het icoontje voor het kenteken, vind je een submenu, hier kies je voor:

Pas details wijzigen > Status: blokkeren/beëindigen

Contract opzeggen

Wanneer je geen gebruik meer wenst te maken van de tankpassen van Travelcard kun je dit kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@travelcard.nl.

Uiteraard vernemen wij graag wat voor jou de reden is voor opzeggen en per wanneer je het contract wenst stop te zetten.

Wanneer ontvang ik de inloggegevens voor klantenportaal?

Je ontvangt de inloggegevens van het klantenportaal 5 dagen na je bestelling per e-mail.

Tankpas aanvragen

 

  • Passen
  • Pas bestellen

Doorloop alle velden om een tankpas aan te vragen. Zie hier de volledige werkwijze.

Transacties en Rapportages

Transactie overzicht

 

Een Transactieoverzicht kan gedownload worden via het klantenportaal en is te vinden onder:

  1. Rapportages
  2. Transacties

Je kunt aan de hand van de filters zelf kiezen of je voor een specifiek kenteken, pas type of product de transacties wilt inzien.

Nadat de resultaten getoond worden kun je door op het Excel logo te klikken alle transacties direct exporteren.

 

Rapportage inplannen

Het is mogelijk om rapportages in te plannen. Bijvoorbeeld elk kwartaal een transactieoverzicht, of maandelijks een overzicht met actieve tankpassen. In het klantenportaal kan je rapportages inplannen onder:

  • Rapportages
  • Mijn rapporten

Bekijk onze uitgebreide handleiding voor alle stappen.

Facturen opvragen

Op ons klantenportaal zijn facturen te vinden onder:

  1. Financieel
  2. Facturen en betalingen

Je kunt factureren filteren op (on)betaal en op datum. Wanneer je de gewenste factuur hebt gevonden, kun je deze downloaden in PDF en Excel.

Zie hier de handleiding.

Pas blokkeren

Als je ingelogd bent in het klantenportaal, ga je naar:

  • Passen
  • Passen overzicht

Bij het icoontje voor het kenteken, vind je een submenu, hier kies je voor:

  • Pas details wijzigen

Hier kan je vervolgens de pas blokkeren. Let op! Een blokkade is altijd definitief. Wil je een tankpas tijdelijk blokkeren kies dan voor de optie ‘ tijdelijke blokkade’.

 

Bekijk onze uitgebreide handleiding voor alle stappen.

Wachtwoord wijzigen

Als je ingelogd bent op het klantenportaal vind je rechtsboven “Wachtwoord veranderen”. Hier kun je jouw wachtwoord en beveiligingsvraag aanpassen.

Een wachtwoord moet ten minste 8 karakters bevatten met minimaal 3 van de 4 onderstaande criteria:

  • Hoofdletter
  • Kleine letter
  • Cijfers
  • Speciaal teken
Limiet aanpassen

Op ons klantenportaal kan je de limieten aanpassen per tankpas.

  •  Passen
  • Passen overzicht

Bij het icoontje voor het kenteken, vind je een submenu, hier kies je voor:

  •  Bestedingsprofiel

Hier kun je het limiet aanpassen. Bij ‘auth_count’ kun je het aantal transacties aanpassen en bij ‘spend’ kun je het bedrag aanpassen.

Dienst of product toevoegen

Een dienst toevoegen:

Je kunt via de klantenportaal een dienst toevoegen of beëindigen op een tankpas.

  • Passen
  • Passen overzicht

Bij het icoontje voor het kenteken, vind je een submenu, hier kies je voor:

  • Diensten

Vervolgens kan je de volgende diensten activeren of beëindigen: Fit-To-Go

 

Zie hier de handleiding.

Ik kan niet meer inloggen. Mijn account is 'disabled'.

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken op 088 110 5000, keuze 2 of per mail op info@travelcard.nl.

Geldigheidsduur
De geldigheid staat weergegeven op de Travelcard bij ‘geldig tot’ of ‘valid thru’. De geldigheid is altijd
weergeven als maand en jaar tot en met wanneer de Travelcard geldig is. Staat er 05/2021 dan is de
Travelcard vanaf 01-06-2021 niet meer te gebruiken.
Pincode
De pincode leveren wij altijd een dag later dan de Travelcard aan. Heb je de Travelcard ontvangen van
een derde partij dan zullen zij de pincode verstrekken. Ben je de pincode vergeten of heb je deze niet
ontvangen? Neem dan contact op met Travelcard of de verstrekker van de Travelcard. Wij versturen
nieuwe pincodes uitsluitend naar het bij ons bekende adres.
Saldo

Gebruik onze saldochecker om het actuele saldo van de Travelcard te bekijken.

 

Mocht de saldochecker het niet doen, controleer dan of de gegevens op de Travelcard goed zijn overgenomen.
Controleer de pincode.
Controleer de geldigheid van de pas.
Lukt het nog steeds niet om het saldo op te vragen? Neem dan contact met ons op via info@travelcard.nl
Indien je een foutmelding ziet tijdens het opvragen van het saldo maak dan ook een screenshot en stuur deze mee.
Verloren

Neem contact op met Travelcard. Wij kunnen zorgen voor blokkade van de pas en uitgifte van een nieuwe prepaid Travelcard.

Heb je de prepaid Travelcard ontvangen via een derde partij? Neem dan contact op met hen om een nieuwe pas aan te vragen. Wij verzenden nieuwe passen uitsluitend op verzoek van de oorspronkelijke aanvrager en naar het bij ons bekende verzendadres.

Gebruik prepaid saldo

Je kan met de Travelcard zowel bij bemande als onbemande stations tanken. Tip: Om het prepaid saldo geheel op te maken adviseren wij bij een onbemand tankstation te tanken. Je dient dan namelijk voor het tanken al de prepaid tankpas aan te bieden. De pomp zal vanzelf afslaan als het maximale tegoed is bereikt. Het is bij een bemand tankstation niet mogelijk om een deel met de prepaid tankpas af te rekenen en het resterende gedeelte op een andere wijze.

Kosten stroomladen

Stroom laden is niet gratis. Afhankelijk van de aanbieder van de laadpaal betaal je per kilowattuur (kWh) of per minuut. In enkele gevallen betaal je tevens een starttarief. Travelcard rekent een toeslag van 1 cent per geladen kWh.

Waar kan ik laden?

Je kan bij meer dan 800.000 laadpunten in Europa jouw elektrische auto opladen. Via de Travelcard app of onze locatie-kaart zie je actueel overzicht van beschikbare laadpunten.

Laden in het buitenland

Je kunt op steeds meer plekken in het buitenland laden. Het aantal beschikbare oplaadpunten kan per land sterk verschillen. In België kun je net als in Nederland op alle openbare laadpunten jouw elektrische auto opladen.

Laden bij de laadpaal

Om jouw auto op te kunnen laden heb je een laadpaal, laadkabel en een laadsleutelhanger nodig.

 

Rood licht:

  • De laadpaal is niet actief

Groen licht:

  1. Sluit de laadkabel aan
  2. Houd de laadsleutel voor de laadpaal
  • Blauw licht: Je auto wordt opgeladen
Mijn laadpas werkt niet, wat moet ik doen?

Jouw laadpas wordt voor verzending al aangemeld en kan daarom bij ontvangst direct worden gebruikt. Merk je dat een specifieke aanbieder de laadpas niet accepteert? Dan heeft dit doorgaans te maken met de aanbieder van de laadpaal. Mocht je vaker problemen hebben met de laadpas? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via info@travelcard.nl of je kunt ons bellen op 088 110 5000, keuze 2.

Hoe werkt het verrekenen van kosten bij thuisladen?

Het is mogelijk om de stroomkosten voor thuis laden direct te verrekenen met de medewerker via Travelcard. Het is wel belangrijk dat het laadpunt dit ondersteunt. Indien het laadpunt hier geschikt voor is dan kun je de Travelcard laadpas registreren met het unieke nummer op de achterzijde.

 

Vervolgens zal de facturatie van de stroomkosten via Travelcard verlopen en de vergoeding richting de eigenaar van het laadpunt (de medewerker) via de aanbieder van het laadpunt uitbetaald worden.

 

Bekijk ons artikel thuis laden en kosten verrekenen voor meer informatie.

 

Snelladen bij Fastned

Bij Fastned kun je direct laden met de laadpas van Travelcard. Fastned heeft ook een eigen app. Hiermee kun je stations vinden en details over jouw transactie bijhouden.

Laden bij Tesla

Je kan je Travelcard gebruiken om te laden bij Tesla Superchargers. Dit doe je door je Travelcard toe te voegen als betaalmiddel in de Tesla-app. Hoe je dat doet, lees je hier.

Waarom verschilt mijn factuurbedrag van mijn thuislaadtarief?

Het tarief dat je hebt ingesteld op je eigen laadpaal en het tarief dat wij factureren verschilt. Je kan de afrekening opvragen bij je laadpaalbeheerder om te kijken of er extra kosten berekend worden.

Echter is het ook zo dat het autorisatiecentrum die de transactie verwerkt van jouw laadpaal tot en met de verwerking van Travelcard hiervoor ook kosten in rekening brengt. Houd er rekening mee dat deze kosten in het totaalbedrag op onze factuur zijn meegenomen en daardoor kunnen afwijken van het bedrag je hebt ingesteld op je laadpaal.

Subcontract aanvragen

Via onze website kun je direct een verzoek indienen voor een subcontract. Dit is handig als je bedrijf of organisatie meerdere vestigingen of kostenposten heeft waarop wij moeten factureren.

 

Je kunt per contract de passen beheren en zal een aparte factuur ontvangen.

Door ons formulier subcontract aanvragen in te vullen kunnen wij het verzoek in behandeling nemen. Uiteraard bevestigen wij wanneer de aanvraag verwerkt is.

Waarom ontstaat er een verschil tussen kassabon en Travelcard factuur DKV transacties?

Indien je een transactie doet via de DKV kant van jouw tankpas zie je op de leveringsbon van het tankstation eventueel de brandstofprijs per liter exclusief btw op basis van de pompprijs. De transactie op de Travelcard factuur is inclusief de service fee van DKV en inclusief de buitenlandse btw.

Bij het gebruik van de DKV zijde van de Travelcard in België en Luxemburg worden lijstprijzen in rekening gebracht. Wanneer je tankt in België of Luxemburg is het altijd voordeliger om de Travelcard magneetstrip te gebruiken tijdens het afrekenen.

Welke kant van de pas moet ik gebruiken als ik een EU tankpas heb?

Als je een EU-pas hebt dan heb je een pasje met aan beide zijden een betaalstrip. Als je buiten Nederland gaat tanken dan dien je de bredere strip aan te bieden. Dit is de DKV-zijde. Als je een automaat hebt waarbij je moet swipen met je tankpas dan hou je de zijde waarmee je wilt afrekenen aan de linkerkant. Dus voor tanken in de EU hou je de bredere zijde van de pas aan de linkerkant. Heb je een betaalautomaat waarbij je de pas moet dippen dan hou je de zijde naar boven waar EU op staat. De strip die aan de onderzijde zit wordt gelezen door de betaalautomaat.

Waar in Europa kan ik mijn tankpas gebruiken?

De Europese tankpas kan in Nederland en bij 55.000 tankstations in Europa worden gebruikt. De stations waar je terecht kunt, herken je gemakkelijk aan het DKV-logo. Dit logo staat doorgaans ook aangegeven op de borden langs de snelweg. Je bent dus niet afhankelijk van een merk. De acceptatie van DKV is goed geregeld. Zeker langs alle snelwegen zijn er ruim voldoende stations waar de Europese tankpas geaccepteerd zal worden.

Kan ik tol afrekenen met mijn tankpas?

Met de Europese tankpas kun je niet alleen tanken, maar ook tol voor bruggen of tunnels en eurovignetten afrekenen.

 

Vanaf 1 maart 2023 zal tol betalen in Frankrijk met onze Europese tankpas niet meer mogelijk zijn.

Staat er buitenlandse btw op de factuur?

Wij specificeren voor België en Luxemburg de btw op de factuur. Deze facturen kun je gebruiken om de btw in het desbetreffende land terug te vorderen bij de fiscus. Voor de andere landen in Europa is het nu nog niet mogelijk om de btw op de factuur te specificeren.

Welke brandstofprijs brengt Travelcard mij in rekening?

Benelux

In de Benelux kan je de pompprijs of dagelijkse vaste prijs afrekenen. Welke voor jou van toepassing is, vind je op het klantenportaal.

 

Europa

De tarieven voor tanken buiten Nederland zijn te vinden onder “Service fee DKV”.

 

Bekijk ook ons overzicht met brandstofprijzen per merk als je pompprijzen afrekent.

 

 

Wat zijn de kosten voor een tankpas?

De kosten van jouw tankpas zijn afhankelijk van het type tankpas en het aantal tankpassen dat je afneemt. In het tarievenoverzicht vind je alle tarieven met betrekking tot de tankpas.

Waar kan ik de app downloaden?

De App is te downloaden voor iOS en Android. Bekijk de download links hier.

Account aanmaken

Je maakt eenvoudig een account aan met jouw e-mailadres en een wachtwoord.

Na het aanmaken wordt er een verificatie mail gestuurd. Na verifiëren kan je inloggen en gebruik maken van de Travelcard app.

 

Om goed gebruik te kunnen maken van de app, dien je toegang te geven tot jouw locatie.

Let op, als je een account had op onze oude app, dien je alsnog een nieuw account aan te maken. Je huidige account wordt niet overgezet.

 

Wat gebeurt er als mijn internetverbinding of mobiele gegevens wegvallen?
  • Je kunt de app niet gebruiken als je toestel geen verbinding heeft met 3G, 4G of Wi-Fi 
  • Als je internet wegvalt tijdens een transactie met de mobiele app, kan je de tankbeurt afronden, maar ontvang je geen transactiedetails 
  • Je kunt tot aan je limiet tanken 
Tank-/Laadpas toevoegen

Tank-/Laadpas

Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard Tankpas toe te voegen 

  • Klik op “Voeg een kaart toe” 
  • Vul je kaartnummer (3060000000000000000) en vervaldatum (maand-jaar) in en klik op ‘Volgende’ 
  • Vul je pincode in en klik op ‘Volgende’
    Dit is de zelf gekozen of opgestuurde pincode die bij de pas hoort

Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt jouw pas automatisch toegevoegd.

Als je een laadpas gebruikt, kan je het NL-TCE-nummer toevoegen door de instructies van ‘Laadsleutelhanger toevoegen’ te volgen.

Laadsleutelhanger toevoegen

Laadsleutelhanger

Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard laadpas toe te voegen 

  • Klik op “Voeg een kaart toe” 
  • Vul jouw laadsleutelhanger (NL-TCE-123456-7) in en klik op ‘Volgende’
  • Vul de vervaldatum in
  • Klik op ‘Volgende’

Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt jouw pas automatisch toegevoegd.

Foutmelding bij het toevoegen van een pas

Je kunt fouten ervaren als: 

  • Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode onbekend zijn 
  • Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode niet correct zijn 
  • Het kaartnummer is toegevoegd aan een ander account 
  • Wanneer je op meerdere accounts hetzelfde kaartnummer probeert toe te voegen 

Tankpassen en laadpassen zijn gepersonaliseerd, een pas kan maar aan 1 account tegelijk toegevoegd worden 

Tankpas toevoegen
  • Klik op “Mijn Kaart” in het navigatiemenu  
  • Klik op “Support & Kaart instellingen” 
  • Klik op “Verwijder kaart” 
  • Bevestig dat je de kaart wil verwijderen 
Wat doet Travelcard met mijn gps-gegevens?

Je locatie wordt gebruikt voor de Kaart, om locaties te tonen en mobiele betalingen mogelijk te maken. Je locatie wordt alleen opgeslagen in de transactie geschiedenis, maar niet door de applicatie.

Kan ik ervoor kiezen om alleen mijn locatie te delen als ik de app gebruik?
Kan ik ervoor kiezen om alleen mijn locatie te delen als ik de app gebruik?

Ja, na registratie kun je kiezen uit; 

  • Slechts één sessie toestaan 
  • Toestaan tijdens gebruik van de applicatie 
  • Niet toestaan 
Hoe kan ik locaties in de buurt vinden?
  • Scroll en zoom in en uit op de kaart om locaties te vinden 
  • Gebruik de zoekfunctionaliteit om adressen, steden of locaties te vinden 
  • Gebruik de filters om het zoekresultaat te filteren 
  • Open de lijstweergave om dichtstbijzijnde locaties in te zien 
Waar kan ik mobiel betalen?

Op dit moment kan je bij 30% van de tanklocaties mobiel betalen. In de toekomst worden de locaties waar mobiel betalen mogelijk is, steeds meer uitgebreid. Tankstations waar mobiel betalen mogelijk is kan je vinden door te filteren op “tankstations” en vervolgens op “mobiel betalen”

Samenwerking met ICS

Travelcard B.V., onderdeel van FLEETCOR, werkt samen met International Card Services (ICS). ICS is de grootste uitgever van creditcards in Nederland en geeft namens ons Travelcard Business uit.

Hoe werkt Travelcard Business?

Bij een gewone betaalpas wordt een bedrag onmiddellijk afgeschreven van jouw rekening. Bij een betaling met een creditcard wordt het bedrag niet direct van je rekening afgeschreven maar betaald de creditcardmaatschappij (ICS) de aankoop voor je.. Aan het einde van de maand ontvang je een factuur met het openstaande saldo, dit betaal je binnen 21 dagen rentevrij terug. Betaal je de factuur niet optijd? Dan wordt er rente in rekening gebracht. Hier lees je meer over in de algemene voorwaarden.

Hoelang duurt het aanvragen van Travelcard Business?

Een creditcard is binnen 15 minuten aangevraagd en dit doe je eenvoudig online. Eerst vul je het aanvraagformulier in en vervolgens ontvang je een e-mail met het verzoek om je te identificeren. Dit gaat veilig en gemakkelijk via onze ICS Identificeren app. Houd jouw identiteitsbewijs bij de hand.

Hoelang duurt het voordat ik mijn Travelcard Business ontvang?

Een aanvraag duurt gemiddeld 10 weken. Dit is onder andere afhankelijk van hoe snel aanvullende informatie, zoals jaarcijfers, wordt aangeleverd. Is jouw aanvraag goedgekeurd? Dan ligt jouw creditcard gemiddeld 10 werkdagen na aanvraag op de mat.

Wat zijn de eisen voor het aanvragen van Travelcard Business?

Een creditcard kan je aanvragen als:

  • Jouw bedrijf staat ingeschreven in het Handelsregister van de KvK
  • De oprichtingsdatum van jouw bedrijf is korter dan 2 jaar: Je kan maximaal 500 euro bedrijfslimiet aanvragen
  • De oprichtingsdatum van jouw bedrijf is langer dan 2 jaar: Je kan jaarcijfers overleggen of je hebt jaarcijfers gedeponeerd bij de KvK
  • Jouw bedrijf heeft een permanent adres in Nederland heeft
  • Er loopt geen gerechtelijke procedure tegen jou of jouw bedrijf wegens wanbetaling loopt
  • Je geen negatieve registratie bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel hebt. Deze eis geldt voor alle natuurlijke personen (dus ook voor de natuurlijke personen die zakelijk handelen)
  • Je achttien jaar of ouder bent
Waarom is Travelcard Business handig?

Een creditcard is handig omdat je deze over de hele wereld kunt gebruiken. Daar waar een gewone pinpas in het buitenland soms geweigerd wordt, kan je wel vaak betalen met een creditcard. Daarnaast kun je eenvoudig reserveringen doen bij hotels of de creditcard gebruiken als borg bij autohuur.

 

Een creditcard is ook handig voor online aankopen. Bij veel buitenlandse webshops kan je bijvoorbeeld niet met iDEAL betalen. Een ander voordeel van een creditcard is dat vrijwel al je aankopen verzekerd zijn. Mocht een bestelling niet of niet goed aankomen, dan kan je een verzoek doen om jouw geld terug te krijgen. Hiervoor gelden wel voorwaarden. Deze vind je hier terug.

Kan ik veilig betalen met Travelcard Business?

Online aankopen doen is met een Visa World Card volkomen veilig. Als de webshop waar je iets hebt gekocht failliet gaat of niet levert, dan ben je hiervoor in veel gevallen gedekt dankzij onze Aflevergarantie. Daarnaast heeft ICS 24/7 fraudepreventie, hiervoor gelden wel voorwaarden. De voorwaarden voor ongeoorloofd gebruik vind je hier.

Met wie kan ik contact opnemen met vragen over Travelcard Business?

Meer informatie over Travelcard Business kan je vinden op: Veelgestelde vragen – ICS. Ook kan je telefonisch contact opnemen met International Card Services op: +31 (0) 20 – 6 600 677

Wat is het voordeel om Travelcard Business naast een Travelcard?

Met Travelcard Business op zak naast je Travelcard geniet je onder andere van wereldwijde dekking, verzekerde aankopen en diverse kortingen. Travelcard Business wordt mogelijk gemaakt dankzij onze partner ICS. Wanneer je een Travelcard Business bestelt ga je hiervoor een overeenkomst aan met onze partner ICS. Hier vind je de algemene voorwaarden en aankoopverzekering die geldt voor Travelcard Business.

Ik wil mijn gegevens aanpassen, hoe doe ik dat?

De tekenbevoegde kan via het klantenportaal het volgende aanpassen:

  • Via de menu-optie ‘Cards’ kan je het e-mailaders en mobiele telefoonnummer van de kaarthouder wijzigen
  • Via de menu-optie ‘Instellingen’ kan je het wachtwoord van het klantenportaal wijzigen
  • Via de menu-optie ‘Persoonlijke Gegevens’ kan je het e-mailadres en mobiele nummer van het account wijzigen

Het Travelcard Business portaal vind je hier. Voor andere wijzigen zijn webformulieren beschikbaar. Deze vind je hier.

Wat betekent de status van mijn Travelcard?
    • Inactief – Deze status staat bij net aangevraagde passen. Zodra de pas is verzonden wordt de tankpas automatisch geactiveerd
    • Actief – De tankpas kan gebruikt worden
    • Vervangen – Deze tankpas is vervangen en zal na 14 dagen automatisch geblokkeerd worden
    • Tijdelijk geblokkeerd – De tankpas is tijdelijk geblokkeerd en kan daardoor niet gebruikt worden. De pas kan weer geactiveerd worden als dit nodig is
    • Geblokkeerd – Bij een blokkade van een pas wordt de pas direct geblokkeerd voor gebruik. Een pas die geblokkeerd is, kan niet meer activeert worden
    • Geannuleerd – De aanvraag van deze tankpas is geannuleerd. Als de kaart nog uitgegeven moet worden, zal dit niet gebeuren
Tankpas verloren

Neem in eerste instantie contact op met jouw wagenparkbeheerder of leasemaatschappij om de pas te blokkeren. Lukt dit niet stuur dan een e-mail met jouw kenteken naar info@travelcard.nl.

 

Zie hier de werkwijze voor het blokkeren van een tankpas op de klantenportaal.

Geen pincode ontvangen

De brief met jouw pincode erin wordt een werkdag na de tankpas verzonden. Als je een voorkeurspincode hebt ingevuld, wordt er geen pinbrief nagestuurd.

Drie keer de verkeerde pin gebruikt

Als je drie keer de verkeerde pincode invult dan wordt je tankpas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt je tankpas automatisch weer geactiveerd en kun je deze weer gebruiken.

Kenteken veranderen

Als je een met een nieuw kenteken gaat rijden, kan je via ons klantenportaal een nieuwe pas aanvragen. Het is niet mogelijk om een kenteken te wijzigen op een bestaande kaart.

Wanneer je op werkdagen voor 13:00 uur een nieuwe Travelcard besteld zal deze binnen een tot twee werkdagen verzonden worden.

Hoe werkt een tankpas?

Brandstof afrekenen met een zakelijke tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een pinpas. Na het aanbieden van de tankpas met de magneetstrip en het invoeren van de pincode krijg je op de betaal terminal de vraag of je een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor ‘ja’ of ‘nee’. Wanneer je kiest voor ‘nee’ dan wordt je gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.

Kan ik met de Travelcard waterstof afrekenen?

Ons netwerk waar je waterstof kan afrekenen groeit steeds sneller. Meer informatie over het afnemen van waterstof met je Travelcard vind je hier.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Je kan jouw adreswijziging per e-mail doorgeven aan info@travelcard.nl onder vernoeming van je contractnummer en nieuwe adresgegevens. Let op, het bedrijfsadres moet ook in de Kamer van Koophandel (KvK) gewijzigd zijn. Komt het nieuwe opgegeven adres overeen met het bekende adres bij de KvK, dan passen wij dit graag voor je aan.